fredag den 12. april 2013

Ugens album: Rumours

På denne fredag introduceres et nyt tiltag på bloggen; nemlig Ugens album. Hver uge vil jeg introducere jer læsere for et af de albums, der får mit hjerte til at banke ekstra hurtigt i hverdagen. Indlæggene herom vil ikke nødvendigvis falde samme ugedag, men blot engang i løbet af ugens løb - men de kommer med sikkerhed.

Første album, jeg vil introducere, er nok nærmest et af mine yndlings of all times. Det er det legendariske band, Fleetwood Mac, der udgav skiven i 1977, så det er selvsagt ikke ligefrem en vårhare på albumfronten.  Egentlig blev den jo også i første omgav udgivet på vinyl. Nå, men albummet har jeg hørt i mit barndomshjem (mine forældre er også musikentusiaster), og de melodiske sange har fra dag ét krøbet og smøget sig under huden på mig. Albummets tekster rummer blandt andet bandmedlemmernes interne stridigheder, konflikter og knuste hjerter, der sammenblandet med det vilde tourliv og stoffer i lange baner ikke ligefrem gik stille af sig. 
At udvælge blot et par sange er nærmest umuligt for mig. Har dog, efter lange overvejelser, valgt sødmefulde Dreams og hjerteskærende The Chain  som små godbidder til jer. Men gør jer nu bare selv den tjeneste at stifte bekendtskab med alle albummets 11 numre. De er fantastiske hver og ét. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate